Dag Albatrossers,
De tweede seizoenshelft loopt ten einde, en dat maakt dat we alvast naar de afsluiting van het jaar kijken. Pak de agenda erbij, er komen een aantal belangrijke voorbij in deze nieuwsbrief.
Een sportieve groet, namens het bestuur,
Liselotte Out – voorzitter
(For English, see below!)
Data trainingen rond de komende feestdagen en meivakantie:
Vrijdag 14 april Geen trainingen Goede Vrijdag
Maandag 17 april Geen trainingen 2e Paasdag
Vrijdag 21 april Geen trainingen ivm wedstrijd MB1
Maandag 24 april Geen reguliere CMV training* Meivakantie
Donderdag 27 april Geen CMV/aspiranten training Koningsdag
Vrijdag 28 april Geen Aspiranten training Meivakantie
Maandag 1 mei Geen reguliere CMV training* Meivakantie
Donderdag 4 mei Geen trainingen Dodenherdenking â Meivakantie
Vrijdag 5 mei Geen trainingen Bevrijdingsdag â Meivakantie
Donderdag 25 mei Geen trainingen Hemelvaartsdag
Vrijdag 26 mei Geen trainingen Daags na Hemelvaart
Maandag 29 mei Laatste training in de hal Familie toernooi CMV/Aspiranten Mixtoernooi Senioren
Woensdag 31 mei Start Beach seizoen Met BBQ voor Aspiranten & Senioren
(*) In plaats van de reguliere CMV training van 17-18 uuur kunnen de CMV meetrainen met aspiranten van 18-19.30 u.
Het nieuwe seizoen start op maandag 4 september, tegelijk met de start van het nieuwe schooljaar. We onderzoeken de mogelijkheden om voor senioren de trainingen eerder te laten beginnen; dat zal net als afgelopen jaar waarschijnlijk mogelijk zijn in de sporthal van de ROC bij de RAI.
Wat zijn je wensen voor komend seizoen?
Ter voorbereiding op komend seizoen heeft de jeugd TC inmiddels alle enquĂȘtes bij de jeugd verzameld. Bij de senioren wordt de enquĂȘte binnenkort verspreid. Geef je input en deel je wensen, zodat de TC dames & heren de plannen voor komend jaar daarop kunnen afstemmen.
Overweeg je om te stoppen bij Albatros? Geef dit voor 8 mei door aanjeugd@albatros-amsterdam.nl en/of secretaris@albatros-amsterdam.nl.
Algemene Leden Vergadering â woensdag 17 mei
De jaarlijkse Algemene Leden Vergadering is op woensdag 17 mei om 20 uur in de kantine van de Verheijhal. Bij deze jaarafsluiting verantwoordt het bestuur het (financiële) beleid van het afgelopen jaar. Ook presenteert het bestuur nieuwe plannen en financiële voorstellen voor het komende seizoen. Alle Albatros leden hebben de mogelijkheid om hun stem te laten horen. Ouders van CMV & Aspiranten kunnen als gemachtigden van hun kind een stem uitbrengen. Komt allen en laat je stem horen!
Volleybal vacatures
Voorzitter (Liselotte Out â D3)
Na 3 jaar voorzitter te zijn geweest, is het tijd om het stokje over te dragen. Als voorzitter heb je de taak om de vereniging te leiden, en houd je het overzicht dat alle lopende zaken binnen Albatros geregeld worden. Samen met de overige bestuursleden maak je plannen voor de toekomst. Je kijkt niet alleen vooruit naar het komende seizoen, ook kijk je verder in te toekomst en anticipeer je op de mogelijkheden en risico’s waar de vereniging voor kan komen te staan. Het is een leuke manier om betrokken te zijn bij je vereniging. Ik heb Albatros van een andere kant leren kennen, en heb groot respect voor de grote inzet van de (kleine) club betrokken vrijwilligers. Mijn grootste missie was om te zorgen dat de vrijwilligers poule zich gewaardeerd voelde. Bij het opstellen van de toekomstplannen heb ik ideeĂ«n en visies van de leden betrokken, zo hebben we een aantal workshops & brainstorms georganiseerd. Ik vind het belangrijk om initiatieven vanuit de leden op te pakken en te ondersteunen, zoals bijv de extra dames talententraining op donderdag, en de thuisspeelmiddag van H1&D1 op de zaterdagmiddag.
Onder het motto ‘Samen maken we de vereniging’ is het nu tijd voor een nieuwe voorzitter met frisse ideeĂ«n en energie! Interesse of meer info?Voorzitter@albatros-amsterdam.nl
Jeugd Secretaris (Lija Viool â D2)
Het eerste aanspreekpunt voor ouders van jeugdleden voor vragen rondom lidmaatschap, trainingstijden en alle andere info die je als ouder & kind hebt rondom volleyballen bij Albatros. Als jeugd secretaris houd je de leden administratie van de jeugd bij in het programma Sportlink. Ook zorg je dat mails & vragen op de juiste plek komen en beantwoord worden. Een leuke manier om actief betrokken te zijn bij de organisatie van de jeugdafdeling van Albatros. Dit is een ideale rol voor ouders die graag hun steentje bijdragen als vrijwilliger! Een van de speerpunten van het jeugdbestuur is om de betrokkenheid van ouders vergroten bij het jeugdvolleybal. Lijkt het je leuk om daar bij te helpen? Interesse of meer info? jeugd@albatros-amsterdam.nl
Algemeen bestuurslid â nieuwe rol voor leden tussen de 18-30 jaar
Albatros is een groeiende vereniging met een steeds grotere groep jonge spelers. Afgelopen jaar zijn er extra teams bij de senioren bijgekomen door de komst van een flinke groep expats en de doorstroom van jeugdleden. Wij verwachten dat de groei vanuit de jeugd doorzet de komende jaren. De toename van leden maakt dat Albatros als organisatie zich daarop moet voorbereiden; dat vraagt ons om na te denken over vraagstukken als o.a. extra trainingsruimte, tweede trainingsavonden voor talententeams en trainersopleidingen. Binnen het bestuur en technische commissies worden deze onderwerpen besproken, in nauw overleg met de trainers.
Wij willen het bestuur uitbreiden met een algemeen bestuurslid, die het leuk vind om mee te denken over de koers van de vereniging. Als algemeen bestuurslid start je zonder concreet takenpakket, deze creëer je in de loop van de tijd zelf samen met je mede bestuursgenoten. Zo bepaal je grotendeels zelf welke verantwoordelijkheden je aan gaat en welke tijd je daarmee kwijt bent.
Voor deze rol zoeken we specifiek iemand tussen de 18 en 30 jaar oud. De groei vanuit de jeugd zorgt dat de gemiddelde leeftijd van de leden de komende jaren steeds lager komt te liggen. Wij vinden het belangrijk dat het bestuur een goede betrokkenheid houdt met alle leden en zodoende zoeken we naar een goede afspiegeling van onze leden. Ook hier geldt natuurlijk het motto âSamen maken we de verenigingâ.
Heb jij een mening over volleyballen bij Albatros? Wil je je ideeen graag in de praktijk brengen? Dit is je kans! De drempel om toe te treden tot het bestuur is nog nooit zo laag geweest: je start zonder concreet takenpakket en bepaalt zelf wat je leuk vindt om te doen!
Interesse of meer info? voorzitter@albatros-amsterdam.nl
Afsluitende BBQ zaalseizoen & Start Beachseizoen
Ter afsluiting van het zaalseizoen organiseren we traditiegetrouw een BBQ voor alle aspiranten en senioren leden. Net als afgelopen jaar combineren we dit met de aftrap van het beach seizoen. De voorlopige datum staat gepland op woensdag 31 mei.
Ook gaan we tijdens de zomerstop weer beachen op de velden bij Voorland. Corina (D5) zal dit coördineren. Binnenkort meer info over de data, tijden en kosten.
Houd de website en facebook in de gaten voor zowel de BBQ als het beachen!
Kleding bestellen
Begin september komt onze kledingleverancier Banne Sports naar de Verheijhal met een voorraad volleybalschoenen en wedstrijdshirts. Houdt de website & facebook in de gaten voor exacte data.
Wil je nog voor de start van het nieuwe seizoen zeker zijn van een nieuw wedstrijdshirt? Haal een shirt in de winkel van Banne Sports. Zie hier meer info.
Digitaal Wedstrijd Formulier
Vanaf seizoen 2017-2018 is het verplicht om te werken met het digitaal wedstrijd formulier. Onlangs hebben D2 en D6 proef gedraaid hiermee, zodat we kunnen wennen aan de systematiek. Onze secretaris Annette zal komend seizoen alle aanvoerders informeren over de werkwijze hiervan.
Waar kun je met je vragen terecht?
Stel je voor, je hebt een vraag of een leuk idee voor Albatros. Waar kun je dan terecht? Er zijn vele vrijwilligers actief binnen Albatros. We zetten de belangrijkste hieronder voor je op een rijtje:
Bestuur:
Voorzitter: Liselotte Out (algehele organisatie, aanspreekpunt algemene vragen, suggesties, klachten)
Vice Voorzitter: Jan Ehrhardt (scheidsrechterszaken)
Secretaris: Annette Prudham (inschrijven/uitschrijven leden, wijzigen (adres)gegevens, nieuwe pasfoto’s en nevobokaarten, verplaatsen wedstrijden)
Penningmeester: Andre Assis Guimaraes (contributie, declaraties, financ ien)
Technische Zaken: Eveline van Emmerik (trainersafspraken, organisatie seniorentrainingen & trainingsschema, begeleidt Technische Commissies)
Jeugdzaken: Miriam Schreurs (indeling jeugdteams, organisatie jeugdtrainingen en bijkomende zaken jeugdafdeling)
Vertrouwenscontactpersoon (VCP): Lija Viool
Je kunt bij de vertrouwenscontactpersoon terecht als je vragen of opmerkingen hebt over ongewenst gedrag en seksuele intimidatie, of als je over een concreet incident een gesprek wil met de vereniging. Lees hier meer over de rol van de VCP-er.
Technische Commissies
Verzorgen de teamindeling en alle bijkomende zaken.
Voorzitter heren: Kier Schuringa
Voorzitter dames: José Grijpink
TC Jeugd: Rik Burger & Stijn de Leeuw (CMV) en René van den Berg (Aspiranten)
|
Geef een antwoord